6/12/16

Ο Γιωρικας στον παράδεισο

Φωτογραφία της Joan Nakos.
Καληνύχτα σε όλα τα φιλαράκια!!!
Και για να πάμε με χαμόγελο στο κρεβάτι θα σας πω ένα ποντιακό ανέκδοτο.
Δεν θα το γράψω στα Ποντιακά για να το καταλάβετε όλοι, αν και στα ποντιακά είναι πιο γουστόζικο. Λοιπον.
Ο Γιωρικας ήρθε η ώρα του και πέθανε. Νέος ακόμη αλλά ηταν καλός άνθρωπος. Τον πήγε ο Άγιος Πέτρος στον παράδεισο. Άνοιξε την πύλη και τον έβαλε μέσα. Γυρω γύρω είχε τοίχους. Μέσα είχε ησυχία δέντρα λουλούδια. Βαρέθηκε και βγήκε στην αυλή ο Γιωρικας.

Σε μια δόση ακούει να παίζει ποντιακή λύρα, να χορεύουν και να τραγουδούν.
Αααα αυτό δεν γίνεται (μερακλωθηκε) θα πω στον Άγιο Πέτρο να με πάει στην άλλη μεριά. Πήγε στον Αγιο Πέτρο και του λέει: ακου τι θα σου πω, εμένα από εδώ μεριά έσκασε η ψυχή μου, θέλω να πάω από την άλλη πλευρά.
Τον λέει ο Άγιος Πέτρος είσαι σίγουρος ότι θέλεις να πας εκεί; Ναι, απαντάει ο Γιωρικας. Ανοίγει την πύλη ο Άγιος και του λέει εφόσον θέλεις να πας, πάνε. Πάει ο Γιωρικας στην άλλη πύλη και χτυπάει. Του ανοίγει ο Χάρος και τον ρωτάει: Τι θέλεις; θέλω να ρθω εδώ μέσα απαντά ο Γιωρικας. Ε τότε πέρνα του λέει ο Χάρος.
Μπαίνει ο Γιωρικας και βλέπει να παίζουν λύρες και νταούλια και να χορεύουν γυναίκες και άντρες γυμνοί.
Ο Χάρος τον ρωτάει: σου άρεσε; και ο Γιωρικας απαντά: μου άρεσε πολύ.
Τότε του λέει ο Χάρος: πρέπει όμως τώρα να σου κόψουμε το λιλί. Γιατί; ρωτάει ο Γιωρικας. Του λέει ο Χάρος: αυτοί που χορεύουν όλοι οι άντρες εχουν κομμένα τα λιλιά τους για να μην μπορούν να πάνε με γυναίκα.
Το σκευτηκε ο Γιωρικας και δεν του άρεσε. Εγώ λέει το λιλί μου δεν το κόβω. Εγώ θα φύγω. Φύγε του λέει ο Χάρος αλλιώς εδώ δεν μένεις.
Σηκώνεται φεύγει και χτυπάει στην πύλη του Αγιου Πέτρου. Του λέει ο Άγιος: γιατί γύρισες Γιωρικα; ααα εγώ εκεί δεν κάθομαι του απαντά. Ο Χάρος ήθελε να κόψει το λιλί μου.

Άρχισε ο Άγιος να γελάει.
Τον ρωτά ο Γιωρικας: γιατί γελάς; Βρε βλακα αν ήταν καλά εγώ εδώ θα ήμουν; και εγώ εκεί μέσα θα ήμουν με τα νταούλια και τις λύρες.

 https://www.facebook.com/joan.nakos.399/posts/10202374710845744

1 σχόλιο:

  1. Πάντα είχα σεβασμό προς τούς Πόντιους και μιάν ιδιαίτερην εκτίμηση για την λεβεντιά τους, την δημιουργική και αγέρωχη (χωρίς κολλήματα) προσήλωσή τους στις παραδόσεις και τα άλλα θετικά τους που δεν έχω λόγο να τα πώ και όλα για να "μην το πάρουν επάνω τους".
    Τώρα όμως, μετά από αυτό που είδα, αρχίζω και να τούς φοβάμαι.
    Καλά βρε, αυτό πώς το κάνατε; Κάνατε Πόντιο και τον Κριστιάν; Γαλλόφωνο Βέλγο και τον μετατρέψατε και αυτόν σε Πόντιο να μάς λέει ποντιακά παραμυθάκια και ανέκδοτα ;; Και να θέλει να μάς το πεί και στα ποντιακά ; Μπράβο σας. Τώρα από Ακκυριά πώς θα τον λένε; Ακκυριήδης;
    Πάντως ωραία μάς το είπες Κριστιανίκα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.