Δρ Ιάκωβου Αράπογλου, διδάκτωρ του City University of New York των ΗΠΑ και καθηγητής Οικονομικών στο New York College.
Στα παλιότερα χρόνια οι Έλληνες γυμνασιόπαιδες μάθαιναν για τα «ελαττώματα της φυλής» –ανάμεσα στα οποία περίοπτη θέση κατείχε η (τάση για) διχόνοια. Στην παρούσα συγκυρία κάτι τέτοιο δεν προκύπτει εφόσον φαίνεται πως υπάρχει ισχυρή σύγκλιση στο εθνικό «αφήγημα» που (υποτίθεται ότι) εξηγεί την ελληνική κρίση: ο αποκλεισμός της Ελλάδας από τις αγορές δανειακών κεφαλαίων, επαναλαμβάνουν στερεότυπα οι «αφηγηματίες» (τους οποίους παρεμπιπτόντως δεν φαίνεται να πολυαπασχολεί το πώς προέκυψε αυτός ο αποκλεισμός), επέτρεψε στους «ακραίους κύκλους των δανειστών» να επιβάλλουν ένα καταστροφικό μείγμα οικονομικής πολιτικής που στόχο έχει τον εξανδραποδισμό του ελληνικού λαού και την συνεπακόλουθη λεηλασία της χώρας.
Ας συμφωνήσουμε, για μια στιγμή, να μην ασχοληθούμε με τα απώτερα αίτια του αποκλεισμού της χώρας από τις αγορές και ας αναρωτηθούμε μαζί με τους πρωτομάστορες του «εθνικού αφηγήματος»: τίνι τρόπω θα αρθεί ο αποκλεισμός;
Δεν χρειάζεται δα να είναι κάποιος οικονομολόγος για να καταλάβει ότι η πρόσβαση μίας χώρας στις αγορές εξαρτάται από το πώς προσλαμβάνουν οι δυνητικοί πιστωτές την δυνατότητα (και τη βούληση) αυτής της χώρας να εξυπηρετεί το χρέος της. Και είναι προφανές ότι (τουλάχιστον σε πρώτη προσέγγιση) η δυνατότητα εξυπηρετήσεως του χρέους αξιολογείται με βάση τον διαβόητο λόγο δημοσίου χρέους –εθνικού εισοδήματος– ή, όπως λένε οι οικονομολόγοι, δημοσίου χρέους-ΑΕΠ (εάν, για παράδειγμα, ο λόγος χρέους-ΑΕΠ ισούται με 1, αυτό σημαίνει ότι σε κάθε ευρώ εισοδήματος της υπό εξέταση χώρας αντιστοιχεί ισόποσο χρέος ·εάν ο λόγος ισούται με 2 σε κάθε ευρώ εισοδήματος αντιστοιχεί χρέος 2 ευρώ κλπ).
Η συνέχεια του άρθρου στο Pontos-news
Η συνέχεια του άρθρου στο Pontos-news
Γιατί αυτός ο Δόκτωρ, μου ξαναζωντανεύει την εικόνα του Γυμνασιάρχη που φιλάρεσκα ρητορεύει, κραδαίνοντας έναν χάρακα, με έκφραση περιφρόνησης και αντιπάθειας για την τάξη του;
ΑπάντησηΔιαγραφή