14/8/17

Δημόσια διοίκηση και κράτος - Δείτε πώς διέλυσε το κράτος ο κομματισμός και ο συνδικαλισμός των αχρήστων

Πολύ μελάνι χύθηκε τις τελευταίες μέρες για την μη προσέλευση των δημοσίων υπαλλήλων στην αξιολόγηση που ομολογώ ότι δεν γνωρίζω σε ποιά βάση θα γίνονταν και με τι κριτήρια. 
Το μόνο που ξέρω είναι ότι αυτή αποτελεί μνημονιακη υποχρέωση, οι εταίροι αξιωσαν το αυτονόητο για κάθε ευνομούμενο κράτος.
Με την ιδιότητα μου ως τέως υπάλληλος ΝΠΔΔ θέλω να καταθέσω κάποιες απόψεις και Ιστορικά γεγονότα τα οποία έζησα και τα οποία απετέλεσαν την απαρχή της σημερινής πλήρους απαξίας της Δημόσιας Διοίκησης.
Προσλήφθηκα στα μέσα της δεκαετίας του 70 κατόπιν εξετάσεων σε οργανισμό που υπάγονταν στο ΥΔΕ ως δόκιμος διοικητικός υπάλληλος (την εποχή εκείνη πρίν μονιμοποιηθεις εργαζόσουν επί διετία δοκιμαστικά, ο φάκελος της αξιολόγησης σου πήγαινε στο υπηρεσιακό συμβούλιο που αποτελείτο από ανώτατα στελέχη του Υπουργείου στο οποίο υπάγονταν η υπηρεσία σου και έναν δικαστικό εκπρόσωπο, εάν ο φάκελος σου κρίνονταν ικανός γινόσουν μόνιμος διαφορετικά πήγαινες σπίτι σου).
Ο φάκελος κάθε υπαλλήλου εμπεριείχε την κρίση του άμεσου προϊσταμένου, του τμηματαρχη του, του διευθυντή και του Γενικού διευθυντή του Οργανισμού, Επίσης συμπεριελάμβανε τις τυχόν ποινές που είχε ο υπάλληλος κατά την διάρκεια της θητείας του, οι οποίες ήταν κατα κανόνα χρηματικές,δηλαδή περικοπές μισθού.
Στη πορεία της θητείας του ο δημόσιος υπάλληλος ανά διετία αξιολογητο βάσει του φακέλου του και των τυπικών του προσοντων από το Υ.Σ προκειμένου να τύχει μισθολογικής ή βαθμολογικής προαγωγής . Για την κάλυψη της θέσεως των διευθυντων και των γενικων διευθυντων ,κατά τον τότε ισχύοντα Υπαλληλικό Κώδικα απαιτήτο, τουλάχιστον εικοσαέτης ευδόκιμος υπηρεσία, ώστε οι καταλαμβάνοντες τις θέσεις αυτές να έχουν πλήρη γνώση και εμπειρία επί του υπηρεσιακού τους αντικειμένων και συνεπώς αποτελούσαν τους πλέον ενδεδειγμένος συμβούλους και παραστάτες των εκάστοτε πολιτικών τους προϊσταμένων.

Η ραχοκοκκαλιά της Δ. Διοίκησης στην Ελλαδα έσπασε με τον περίφημο νόμο Κουτσογιωργα 1232 του 1982 που αποτέλεσε την απαρχή των δεινών του κράτους δια της άλωσης της εξουσίας από τον κομματικό στρατό.
 Με τον νόμο αυτό καταργουντο οι γενικοί διευθυντες και στην θέση τους προσλαμβάνονται στα γραφεία των υπουργών και υφυπουργων, γενικοι γραμματείς, σύμβουλοι , μετακλητοί, και πάσης φύσεως συνεργάτες άσχετοι με το αντικείμενο και βεβαία υπέρογκα αμειβόμενοι. Όλοι αυτοι αλλαζαν καθε φορά που αλλαζε η κυβερνηση.
Επισεις αλλάζει και η σύνθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων με την κατάργηση του δικαστικού εκπροσώπου και την εκπροσώπηση των υπαλλήλων από αιρετούς συναδέλφους .
Το Δημόσιο εισέρχεται αργά άλλα σταθερά στο βασίλειο του κομματισμού και των διακρίσεων. Καταργηθηκαν τοτε 175 γενικοι διευθυντές, αυτό δε το αποκάλεσαν "ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΉ ΚΑΤΆΚΤΗΣΗ"
Οι πολιτικές παρεμβάσεις στην άσκηση Διοίκησης, αλλά και στους διορισμούς των υπαλλήλων, είχαν σα αποτέλεσμα αφενός να μην διορίζονται οι καλύτεροι, αφετέρου να παραλύσει η λειτουργία του μηχανισμού και ακολουθουν:
Η κατάργηση των φακέλων κρίσεως υπηρεσιακής επίδοσης που εξαγγέλθηκε με τυμπανοκρουσίες "ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΑΤΆΚΤΗΣΗ " κι αυτή.
Η κατάργηση της βαθμολογικής ιεραρχίας (βαθμολογιου) και η καθιέρωση της ανά διετία μισθολογικής προαγωγής όλων ανεξαιρέτως των δημοσίων υπαλλήλων "ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΉ ΚΑΤΆΚΤΗΣΗ ".

ΣΥΝΈΠΕΙΑ. Κατάργηση παντός εσωτερικού ελέγχου της λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών
ΑΠΟΤΈΛΕΣΜΑ. Αναξιοκρατία και εκτεταμένη διαφθορά
Την δεκαετία εκείνη και τα επόμενα χρόνια προσελήφθησαν 150.000 νέοι δημόσιοι υπάλληλοι , τόσοι όσους απαίτησε η Τρόικα να απολυθούν
Έκτοτε οι προϊστάμενοι και οι διευθυντές διορίζονται με κομματικά κριτήρια στο Δημόσιο που μέχρι να αρχίσουν να καταλαβαίνουν που βρίσκονται απολύονται από τους επόμενους για να τοποθετηθούν πάλι ημέτεροι .
Λυπάμαι που θα στενοχωρησω φιλους του ΠΑΣΟΚ αλλα την κατάργηση της αξιοκρατίας την έφερε το προοδευτικό ΠΑΣΟΚ. και στη Δημόσια Διοίκησης και στην παιδεία με την κατάργηση τον προτύπων σχολείων και τις επεμβάσεις στα Πανεπιστήμια. Όσες προσπάθειες κι αν έγιναν στην συνέχεια για εξυγίανση του δημοσίου τομέα έπεσαν σε κενό, οι συνδικαλιστικές οργανώσεις δεν επέτρεπαν παρεμβάσεις και οι ίδιοι οι υπάλληλοι παρεμποδιζαν κάθε εκσυγχρονιστική προσπάθεια. 
Ο Ερχομός του ΣΎΡΙΖΑ δεν έφερε τίποτα το καινούργιο πέραν από το να συνεχίσει με τον ίδιο ακριβώς τρόπο το καταστροφικό έργο των προηγουμένων.


Κλείνοντας θα πω ότι όποια κυβέρνηση αναλάβει στην συνέχεια, δεν μπορεί να κάνει τίποτα, όσο καλές προθέσεις κι αν έχει, αν δεν εξυγιανθεί ο Δημόσιος Τομέας που είναι ο πυλώνας της ανάπτυξης.


Eleni Liana Iatrou

15 σχόλια:

  1. Ο γραφουσα, μαλλον, διοριστηκε με πιστοποιητικο κοινωνικων φρονηματων. Τα εχει μπερδεψει ολα. Ουσιαστικα, δεν εχει αλλαξει τιποτα, απο τοτε. Λες και πριν το 1981, υπηρχε αξιοκρατια. Αυτα ειναι ανεκδοτα, σε αυτη τη χωρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στέφανε
      κάνεις τραγικό λάθος.
      Η Ελλάδα είχε δημόσια διοίκηση, είχε κράτος που λειτουργούσε και το διέλυσε ο Κουτσόγιωργας.
      Ναι, γινόταν αδικίες, εις βάρος των αριστερών.
      Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν λειτουργούσε το κράτος.
      Επίσης, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έπρεπε να εξαλειφθούν οι αδικίες εις βάρος των Ελλήνων πολιτών.
      Αντί να γίνει αυτό, όπως έγινε με το ΑΣΕΠ του Πεπονή, επιχειρήθηκε το ξεθεμελίωμα του ελληνικού κράτους.
      Οι αριστεροί επιτέθηκαν με μίσος εναντίον του ελληνικού κράτους, που τους ασδικούσε, και το γκρέμισαν.
      Δεν φρόντισαν όμως να το ξανακτίσουν με όρους δικαιοσύνης.
      Εισέβαλαν σοτ κράτος οι πρασινοφρουορί και οι αριστεροί και διαλύθηκαν τα πάντα.
      Την αλήθεια να λέμε και να μην είμαστε δέσμιοι ιδεοληψιών.
      Η Ελλάδα πρέπει να αποκτήσει κράτος ακομμάτιστο και λειτουργικό.
      Να εξοβελιστούν οι κομματικοί, να απαγορευθεί δια νόμου ο κομματικός συνδικαλισμός, να μαπίνουν μόνο με εξετάσεις οι νέοι δημ. υπάλληλοι και να υπάρχει σκληρή αντικειμενική αξιολόγηση.

      Διαγραφή
    2. Κύριε Παπαδόπουλε,
      Μία αδικία δεν διορθώνεται με μια άλλη μεγαλύτερη.
      Ο διορισμός ανθρώπων του κομματικού σωλήνα ή της κομματικής προσκολλήσεως δεν αποβαινει προς οφελος του κρατους και του Έθνους, αλλά υπέρ του κόμματος.
      Έτσι, το κόμμα μετατρέπεται σε κράτος και το κράτος λειτουργεί αναλόγως των αναγκών του εκάστοτε κόμματος που αναλαμβάνει την εξουσία.
      Μόνον εάν τεθεί τέρμα στη δυνατότητα του κομματικού διορισμού κρατικών αξιωματούχων θα αλλάξει η κατάσταση.
      Αυτό πιστεύει το δέλτα.
      Ειδάλλως, θα υπάρχουν πάντα λειτουργοί που θα εργάζονται υπέρ το δέον και άλλοι που θα ανελίσσονται με μοναδικο προσον την κομματικη ταυτότητα.

      Διαγραφή
    3. Ναι Σαββα, πριν το 1981 ολα δουλευαν σωστα σε αυτη τη χωρα, μετα καταστραφηκαν ολα. Λες και δεν εχουμε διαχρονικη εμπειρια, απο τη λειτουργια αυτου του δημοσιου. Ελεος πια.
      Το δημοσιο ειναι τοσο διαλυμενο, οπου δε δουλευει τιποτα και παραλληλα ολοι τα παιρνουν. Αντι να ψαχνετε, το τι συνεβη πριν απο 50 χρονια, καντε μια προταση για να διορθωθει η κατασταση.
      Κ. Μπαλακταρη, κανεις δεν ειπε οτι ειναι σωστο, ενα κομμα να εκμεταλλευεται το δημοσιο. Σε καμια περιπτωση ομως, δεν ειχαμε λειτουργικο δημοσιο, παλαιοτερα, που να συγκρινεται με γερμανικο ή ελβετικο.
      Κανεις δεν αμφισβητει, οτι η πασοκαρα διορισε 1 εκ δημοσιους υπαλληλους, αλλα ουτε και οτι η ΝΔ του Καραμανλη μεσα σε 5 χρονια διορισε 600.000 κομματοσκυλα.
      Αν ειναι να αναθεσουμε σε αυτη τη ΝΔ την επανιδρυση, ξανα, του κρατους, πρεπει να ειμαστε τουλαχιστον, διανοητικα καθιστερημενοι.

      Διαγραφή
    4. Στέφανε
      δούλευα στο κράτος και γνωρίζω.
      Ναι δούλευε και είχαμε από τις καλύτερες υπηρεσίες.
      Το γεγονός ότι το κράτος είχε λάθος προσανατολισμό, ήταν δεξιοκρατούμενο και αδικούσε τους μισούς πολίτες, έπρεπε να διορθωθεί με άλλο τρόπο.
      Με ασφυκτικό πολιτκό έλεγχο και σταδιακή αλλαγή του προσανατολισμού του.
      Αντί αυτού, προτίμησαν να γκρεμίσουν το κράτος της δεξιάς και να το μετατρέψουν στο μαύρο χάλι που έχουμε σήμερα.
      Απαγόρευση του κομματισμού με ποινή εκδίωξης από το κράτος.
      Όταν είσαι στο κράτος, υπηρετείς το κράτος και τους πολίτες, όχι κόμματα.
      Όποιος θέλει να υπηρετεί κόμματα, να μην επιλέγει την πρόσληψή του στο κράτος.
      Μπορεί να φαίνεται ακραίο, αλλά στην κατάσταση που έχει φθάσει η ελληνική δημποσια διοίκηση, μόνο αυτό θα μας σώσει.

      Διαγραφή
    5. Σαββα, η κατασταση περιγραφεται πολυ απλα, απο το νομο της φυσικης, δραση-αντιδραση. Μεχρι το 1981, ειχαμε ενα ακραιο δεξιο κομματικο κρατος (δραση) και με την ανοδο νεου νικητη εκλογων, διαμορφωθηκε ενα ακραιο κεντροαριστερο κομματικο κρατος (αντιδραση).
      Κανεις δεν ειπε οτι ειναι σωστο. Αλλα, ειναι εντελως λαθος, ενω θα επρεπε να ψαχνουμε για λυση στο θεμα, εμεις να αναπολουμε το δεξιο κομματικο κρατος, γιατι δουλευε, υποτιθεται, καλυτερα.
      Και ερχομαι στο σημερα και φερνω ενα παραδειγμα. Σε premium οργανισμο του δημοσιου, που δε θα κατονομασω, εργαζονται 27 μονιμοι δημοσιοι υπαλληλοι και 4 κομματικα στελεχη στη διοικηση, αφου διοριζονται απο την εκαστοτε κυβερνηση, εδω και 70 χρονια...κακως φυσικα, υποτιθεται για να ασκουν τη πολιτικη της εκαστοτε κυβερνησης. Ενω, δεν ισχυει κατι τετοιο, γιατι στοχος καθε οργανισμου ειναι το κερδος και εφοσον μια διοικηση τα καταφερνει, δεν υφισταται λογος, αλλαγης της.
      Τα 4 αυτα στελεχη ειναι ο προεδρος, ο γενικος διευθυντης και 2 συμβουλοι. Λογικα, σημερα ειναι συριζαιοι. Ομως, απο τους 27 μονινους δημοσιους υπαλληλους δεν υπαρχει κανενας συριζαιος. Ειναι ολοι πασοκοΝΔ. Φυσικο, γιατι το συριζα ειναι κομμα το 3%, που δεν εχει ξανακυβερνησει. Περα σπο αυτο, που προσωπικα δε με ενδιαφερει, τι ψηφιζει ο καθενας, θα αναφερω το πραγματικο προβλημα του δημοσιου.
      Οταν ο εκαστοτε διευθυντης, ζηταει απο τους μονιμους υπαλληλους μια απλη εργασια της αρμοδιοτητας τους, παιρνει την εξης εκπληκτικη απαντηση. Δεν ξερω πως γινεται, δεν μου το εχουν δειξει, μπορει να το κανω λαθος, δε θα τα καταφερω κλπ. Κοινως, αρνουνται να εργαστουν και το κανουν εκ τους ασφαλους, γιατι εχουν μονιμοτητα και δεν υπαρχει κανεις, που θα μπορεσει να τους τιμωρησει. Και το θεμα γινεται ακομα καλυτερο, γιατι την ιδια συμπεριφορα ειχαν και προς την προηγουμενη διοικηση, διορισμενη απο το Σαμαρα, (υπηρχε στη μεση και κουμπαρια!!!).
      Συμπληρωματικα, να αναφερω οτι οι παραπανω μονιμοι υπαλληλοι, αμοιβονται με 1700-1800 Eυρω και εχουν επιπλεον παροχες, οπως 120 Ευρω/μηνα supermarket, 400 Ευρω/μηνα για ιδιωτικο παιδικο σταθμο, παιδικες κατασκηνωσεις κλπ.
      Να μη συγκρινω κατι, με τον ιδιωτκο τομεα των 450 Ευρω, με fulltime απασχοληση!!!!!!
      Αντι λοιπον να ευλογουμε το υπερσυγχρονο, λειτουργικο δημοσιο του 1960 και 1970, δωσε μου μια λυση στο παραπανω, εντελως, αντιπροσωπευτικο θεμα του δημοσιου και πες μια ποιο, απο τα κομματα, με την ιστορια τους, θα δωσει μια αξιοπιστη προταση.

      Διαγραφή
  2. Το ΠΑΣΟΚ διόρισε 1.000.000 πρασινορουφιανους! Αυτη την στιγμή προϊστάμενοι ,τμηματάρχες ,διευθυντες , διοικητές,αρχηγοί είναι παιδιά της αλλαγής, οι πιο πολλοί με απολυτήριο λυκείου αλλά με σημείωμα της κλαδικής!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι περισσότερες ευθύνες καταλογίζονται στο βαθύ ΠΑΣΟΚ για αυτά που έκανε, αλλά και πολλές ευθύνες καταλογίζονται στην ΝΔ για αυτά που δεν ξέκανε.

    Σήμερα η Δημόσια Διοίκηση, μειωμένη αριθμητικά σε προσωπικό, αλλά και ώς πρός το αντικείμενο της, είναι πολύ ευκολώτερο να εξυγιανθεί διοικητικά πλήν όμως αυτό δεν συμφέρει κανένα πολιτικό σχήμα. Δυστυχώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντά τους, αλλά ενόψει της τρίτης αξιολόγησης θα φέρει η κυβέρνηση ν/σ για την αλλαγή του συνδικαλιστικού νόμου.
      Καλή εξέλιξη.

      Διαγραφή
    2. Άλλα έχω κατά νού για την διοικητική εξυγίανση του Δημοσίου αλλά μία και αναφέρατε τα του συνδικαλιστικού νόμου θα γράψω μερικές λέξεις.

      Όταν εισήχθει ο νόμος 1264//82 "Για τον εκδημοκρατισμό του Συνδικαλιστικού Κινήματος και την κατοχύρωση των συνδικαλιστικών ελευθεριών των εργαζομένων” υπήρξε μία μεγάλη τομή στα συνδικαλιστική δράση εποχής. Μην ξεχνάτε ότι η Δεξιά παραδοσιακά μισεί τους συνδικαλιστές της θα χαιρόταν όλως ιδιαιτέρως αν το οργανωτικό έμενε σε επίπεδο ΜΑΚΙ.

      Όμως ο νόμος μας έδωσε εργαλεία αυτονομίας στις πρωτοβάθμιες οργανώσεις και ταυτόχρονα εκπροσώπηση και στις δευτεροβάθμιες. Μας έδωσε πόρους και το κυριώτερο τις αποσπάσεις (πάντα μιλάω για την ΔΑΚΕ), γιατί οι βεντέττες του βαθέως ΠΑΣΟΚ δεν χρειάζονταν τον νόμο για να λουφάρουν.

      Όμως αλλοιώς χρησιμοποίησε τους συνδικαλιστές το ΠΑΣΟΚ και αλλοιώς η ΝΔ. Στην Εθνική Τράπεζα για παράδειγμα αλώνιζε ο χαμερπής Πρωτόπαππας με αντίπαλο τον άρχοντα Νίκο Πίσκοπο. Ο Πρωτόπαππας είχε εκχωρημένο από το ΠΑΣΟΚ τον Υποδιοικητή που ήλεγχε τις προσλήψεις και έβαζε μέσα όποιον ήθελε και τον βόλευε όπου ήθελε. Ο Νίκος δούλευε σε καθημερινή βάση.

      Το 2004 ο Καραμανλής έβαλε πρόεδρο σε θυγατρική της Εθνικής τον αποτυχόντα βουλευτη Πρωτόπαππα με 5.000 € τον μήνα, ενώ ο Νίκος βγήκε στην σύνταξη και πήγε σπίτι του. Να μην συνεχίσω με το σκουλίκι το Πολυζωγόπουλο και τους παρομοιούς του γιατι θα χρειστώ πολλές σελίδες.

      Δεν φταίει ο νόμος περί συνδικαλισμού, για όσα έκαναν οι συμμορίες του βαθέως ΠΑΣΟΚ στον συνδικαλισμό. Μεγαλύτερη ευθύνη φέρουν οι συνωστιζόμενοι στα κομματικά ρετιρέ της ΝΔ που δεν εννοούν να καταλάβουν και να υποστηρίξουν ακόμη και σήμερα το συνδικαλιστικό του χώρου, με αποτέλεσμα οι αντίπαλοι να παίζουν χωρίς αντίπαλο.

      ΥΓ Από ότι έχω διαβάσει μέχρι στιγμής το "προαπαιτούμενο" της Γερμανικής Ευρωμαφίας για τον 1264/82 είναι να προκηρύσσονται οι πάσης φύσεως απεργίες με την εξουσιοδότηση (και με γνήσιο υπογραφής άραγε ;) από το 50+1 των εργαζομένων στην επιχείρηση ασχέτως αν είναι μέλη του σωματείου η όχι. Κάτι τέτοιο πήγε να κάνει και το ΠΑΣΟΚ το 1985 αλλά το πήρε σε ένα βράδυ. Απλώς οι Ναζί θέλουν να απαγορεύσουν τις απεργίες για πάει μπροστά το .... LIDL και οι άλλοι.

      Διαγραφή
  4. Η αξιοκρατία πάντα θα είναι το ζητούμενο. Και βέβαια την διασφαλίζεις μόνον με εξετάσεις, επιθεωρήσεις και ελέγχους και συντεταγμένη δομή, όπως ήταν μέχρι την καταστροφική επέλαση Μένιου και λοιπών πρασινοφρουρών. (Γνωρίζω προσωπικά ανθρώπους που στα μέσα τής δεκαετίας τού 1980 επί παντοδυναμίας πασόκ είχαν εξαρτήσει την είσοδό τους ακόμη και στο δικαστικό σώμα από γνωστούς κραταιούς υπουργούς του.)
    Χωρίς έλεγχο δεν υπάρχει ενότητα και συντονισμός δράσης σε κανένα τομέα εργασίας, είτε ιδιωτικό είτε δημόσιο. Ο Μένιος είχε επίσης καταργήσει και τον προληπτικό έλεγχο των δημοσίων δαπανών από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
    Τέλος είναι κοινό μυστικό ότι από το 2010 πρώτιστη αξίωση όλων είναι η αναδιοργάνωση τής Κρατικής Μηχανής, την οποία αποτάσσονται και εποκλείουν τα συνδικαλιστικά συστήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Άκρως συμπαθητικά όλ'αυτά,ναι.Ζητείται,όμως,συνεκτικός δεσμός,αρμοί,οραματιστής(ο ένας και μοναδικός)που και θα αναλάβη την ουσιαστική ευθύνη αλλαγής προσανατολισμού του έθνους 'στο σύνολό του,'σε όλα τα σημεία του ορίζοντος.Υπάρχει;Το πολίτευμα έρχεται και παρέρχεται.Η δημοκρατία επαληθεύσιμο μέγεθος.Το έθνος,όμως,δεν είναι κάτι ζωτικό,χειροπιαστό,εξελίξιμο,τέλος πάντων,με κάποιον τρόπο,με τις γενιές των ανθρώπων-σκιών;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολυ διαφωτιστικο αρθρο.

    O Μενιος το 1983 ηταν το λυσσασμενο σκυλι του ΠΑΣΟΚ και λειτουργησε ισοπεδωτικα για να βολεψει την "διψασμενη" για αλλαγη ΠΑΣΟΚαρια στο δημοσιο.Ετσι ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ φτιαχτηκαν οι κλαδικες στην δημοσια διοικηση, για να ενισχυθει η λατρεια στον ΗΓΕΤΗ ΑΝΔΡΕΑ, με αποτελεσμα να παγιωθουν οι...κλαδαρχες στη δημοσια διοικηση και ο ανδρεας στην εξουσια!

    Αμφοτεροι πηραν το βραβειο τους και σημερα ερχεται ο λογαριασμος στους νεωτερους...

    Στο διαδικτυο μπορει να βρει κανεις στοιχεια και πινακες που ομολογουν τα οικονομικα εγκληματα του ΠΑΣΟΚ και πως ο ανδρεας και ο σημιτης φουσκωσαν το χρεος: ο πρωτος για παροχες στο λαο και "αναπτυξη" , αλλα και ο δευτερος για να χτισει την Ελλαδα μαζι με τον μπομπολα και αλλους εθνικους εργολαβους και τραπεζιτες. Φυσικα η δημοσια διοικηση ηταν εξαγορασμενη και κομματικη και δεν καταλαβε η καταλαβε αλλα γυρισε πλευρο...

    Σπανια μπορει καποιος να βρει στοιχεια, αλλα αξιζει να ψαξει, που να δειχνουν ποτε ακριβως ληγουν τα κρατικα ομολογα που δανειστηκε το ΠΑΣΟΚ διαχρονικα για να φτιαξει ο ανδρεας το παρακρατος των κλαδικων του.Τοτε θα καταλαβει ο ραγιας που κουνουσε την σημαια του πρασινου αλογ...συγγνωμη ηλιου ,ποσο βαθια στο χρονο πληρωσε και θα πληρωνει τα χρυσα κουταλια της ΠΑΣΟΚαριας του 80,το χρηματιστηριο,την διαλυση και το ξεχειλωμα του δημοσιου και φυσικα τους ολυμπιακους αγωνες οπου επεσε παλι πολυ μπετο στην Ελλαδα...
    Τοτε θα μαθει ο Ελληνας γιατι ο "κακος δεξιος" Καραμανλης απο το 2004 ως το 2009 αναγκασθηκε να δανεισθει 100 δις, για να καλυψει τοκοχρεολυσια και αλλες υποχρεωσεις που του αφησαν τα ΠΑΣΟΚακια και να ...αποπεμφθει στο τελος σαν δολοπλοκος απο τα ιδια ΠΑΣΟΚικα ΜΜΕ, αυτων που σημερα κατηγορουνται για σκανδαλα,μιζες,απατες κλπ (Ψυχαρης,Μπομπολας...)!

    Ερωτηση: εχουν καταλαβει οι πασοκιζοντες οτι χωρις σαπια δημοσια διοικηση αλλα με ελεγχο και κανονισμους (δηλαδη θεσμους),ποτε τα κομματα δεν θα εφταναν στο σημειο να αυθαιρετουν απεναντι στο λαο και να ενεργουν μαφιοζικα;

    Η παλαια δεξια στην Ελλαδα μπορει να χαρακτηριζονταν απο ενα ειδος αυτοαπομονωσης για την διατηρηση προνομοιων και παρεμβασεων στο κρατος, αλλα η σκοπιμη ανοχη στα διογκωση ρουσφετιων,τις μιζες κλπ. ειναι ΠΑΣΟΚογενη φαινομενα οπου η αυθαιρεσια εγινε θεσμος και αποτελει φυσικα μια απο τις αιτιες της Ελληνικης χρεοκωπιας.

    Αν οι πασοκοι παρελαβαν ενα κακο κομματικο κρατος γιατι δεν το βελτιωσαν μετα απο δυο συνταγματικες αναθεωρησεις και 20 χρονια στην εξουσια;
    Γιατι δεν προχωρησαν στην αποκεντρωση υπηρεσιων χωρις καθετη δομη ,ωστε η κρατικη διοικηση νσ δουλευει και χωρις πολιτικη ηγεσια, οπως στην Ιταλια η το Ηνωμενο Βασιλειο και αλλες προηγμενες χωρες;

    Η αληθεια ειναι οτι το συγκεντρωτικο κρατικο δεξιο μοντελο του 70 η του 60, διαμορφωμενο με αλλες προτεραιοτητες, ηθελε αλλαγες το 80, αλλα σε καμμια περιπτωση διαλυση και κομματικοποιηση.

    Σημερα ζουμε στον 21 αιωνα και στο Ελληνικο κρατος ο συγκεντρωτισμος ειναι χειροτερος απο το 1940! Ο καθε υπουργος παραμενει πολιτικος και διοικητικος προισταμενος και του τελευταιου κλητηρα στο υπουργειο του.Αυτος αποφασιζει μονος του η παρεμβαινει ακομα και για ασημαντα θεματα οπως μια αποσπαση ενος υπαλληλου.Γιατι αραγε;
    ...Μα πως αλλιως θα βολευτουν οι δικοι του ανθρωποι εκει που πρεπει και πως θα καλυφθουν οι θεσεις κλειδια για τις αυριανες παρατυπιες και παρανομιες;

    Συμφωνω με την αποψη της αρθρογραφου οτι αν δεν αλλαξει η δημοσια διοικηση δεν πρεπει να ειμαστε αισιοδοξοι και να προσδοκουμε αναπτυξη ενος διεφθαρμενου κρατους.Καμμια φορα ομως η ιστορια δειχνει οτι αναλογα με το ποσο ισχυρες ειναι οι αναγκες και οι απαιτησεις της κοινωνιας για το καινουργιο,η αλλαγη δεν ειναι η μονη λυση...υπαρχει και η ανακατασκευη.




    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. https://hellasforce.com/2017/05/22/%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%83%CE%B9%CE%BF-%CF%87%CF%81%CE%B5%CE%BF%CF%83-1974-2017-%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CF%80%CE%B5%CE%BB-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF/
    http://retro.berlin-athen.eu/index.php?id=205&tx_ttnews%5Bpointer%5D=1&tx_ttnews%5BbackPid%5D=226&tx_ttnews%5Btt_news%5D=1874&cHash=6a64c66811331439b1af057dfef88c24
    https://www.papathanassiou.gr/numbers.pdf
    http://www.istorikathemata.com/2010/08/1974.html
    http://www.pentapostagma.gr/2010/05/blog-post_528.html
    http://agonasax.blogspot.gr/2014/02/1974.html
    http://nestor.teipel.gr/xmlui/bitstream/handle/123456789/16836/SDO_XRHMEL_00807_Medium.pdf?sequence=1

    Με αυτά ελπίζουμε να καταδεικνύεται περίτρανο το κυρίαρχο μοντέλο του διπόλου που 'θεμελίωσε την καταστροφή της Χώρας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλη δουλεια.Ειδικα το βιβλιο του Παπαθανασιου τα λεει ολα ξεκαθαρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.